Aanvullende boekingsvoorwaarden en veel gestelde vragen m.b.t. reizen in coronatijd
Gelukkig kunnen we weer naar steeds meer landen op reis. Uitgangspunt hierbij is de veiligheid en gezondheid van onze reizigers als het gaat om COVID-19 én het moet mogelijk zijn om zonder beperkingen te kunnen reizen.
Uiteraard hebben we frequent contact met onze lokale agenten waardoor we goed op de hoogte zijn van de lokale omstandigheden en regels. Houd er rekening mee dat lokale regelgeving aan verandering onderhevig kan zijn. Na boeking houden wij je over deze regels en voorwaarden zo goed mogelijk via 'Mijn Djoser' op de hoogte.
We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het boeken van een reis in coronatijd en daarom vind je hieronder een paar veel gestelde vragen en belangrijke corona gerelateerde boekingsvoorwaarden.
-Kan ik mijn boeking nog wijzigen?
Het is mogelijk je vertrekdatum of bestemming te wijzigen. Dit kan binnen 30 dagen na boeking, mits de huidige vertrekdatum minimaal vier maanden later is. Hiervoor brengen we € 50,- administratiekosten per persoon in rekening. Eventuele meerkosten worden - uiteraard na overleg - ook doorberekend. Heb je een vluchtwijziging aangevraagd, dan is omboeken niet mogelijk.
-Ik ben niet gevaccineerd, kan ik dan wel op reis?
Antwoord: Voor alle reizen geldt dat je als reiziger moet voldoen aan de inreisvoorwaarden met betrekking tot COVID-19 van het land waar je naar toe gaat. De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het voldoen aan de op het moment van vertrek geldende inreisregels van een land, zoals bijvoorbeeld vaccinatieplicht en/of een negatieve PCR-test. Het niet kunnen of willen voldoen hieraan is geen reden voor kosteloos annuleren. Bekijk actuele inreisvoorwaarden op de website van de Rijksoverheid met reisadviezen, onder het onderwerp <coronavirus>.
-Wat als tijdens de reis rood wordt vanwege corona?
De situatie wordt opnieuw bekeken: moet er worden gerepatrieerd of kan de vakantie worden afgemaakt onder bepaalde maatregelen? Dit wisselt van geval tot geval. Goed om te weten; Bij repatriëren vergoedt Djoser de niet-genoten reisdagen. Wij achten die kans hierop overigens erg klein.
Aanvullend hierop biedt de Europeesche op de kortlopende reisverzekering een gratis 'quarantainedekking' aan. Dit houdt in dat je verzekerd bent voor extra reis- en verblijfskosten als je onverwacht langer op de reisbestemming moet blijven vanwege een verplichte quarantaine wegens COVID-19. Voorwaarde hiervoor is dat de verzekering is afgesloten voor 31/10/22, de vertrekdatum niet later is dan 31/10/22 en de reisadvies op het moment van vertrek positief is.
Sowieso is er bij de meeste verzekeraars dekking voor álle medische kosten die niet Covid-19 gerelateerd zijn en ook bijvoorbeeld voor de bagagedekking (indien afgesloten).
-Waar vind ik meer informatie over COVID-19 en ANVR?
Op deze pagina vind je meer veel-gestelde-vragen bij de ANVR.
-Waar vind ik meer informatie over de reisadviezen van de overheid?
Reisadviezen van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken.