Europa

Je reis boeken Op onze website kun je zien op welke reizen nog plaatsen beschikbaar zijn en je kunt de groep�amenstell� alvast bekijken. Na boek� ontvang je direct een bevestig� �r e-mail en ben je zeker van je plaats op de reis van je keuze. Telefonisch reserveren kan natuurlijk ook. Optie Heb je nog bedenktijd nodig? Wil je zeker zijn van plaatsen op een bepaalde reis maar moet je eerst nog overleggen met je reisgenoot of werkgever? Dan bieden we je tot een paar maanden voor vertrek de mogelijkheid om een optie te nemen op een reis, deze wordt na a oop van de optie termijn automatisch omgezet in een de nitieve boeking, tenzij je de optie tijdig annuleert. Op de website kun je zien of je nog een optie kan nemen op je favoriete vertrekdatum. Omboeken In sommige gevallen is het prettig om exibel te zijn en je reis om te boeken naar een andere datum en/of bestemming. Kijk op onze website voor de actuele omboekingsvoorwaarden. Heb je een vluchtwijziging aangevraagd, bijvoorbeeld omdat je je reis wilt verlengen, dan is omboeken niet mogelijk. Minimale groepsgrootte en groepsamenstelling In het uitzonderlijke geval dat het minimum aantal deelnemers niet wordt bereikt en de reis niet door kan gaan, hoor je dit ruim van tevoren, doch uiterlijk 21 dagen voor vertrek. In dat geval komt je reservering te vervallen en kun je een andere reis en/of vertrekdatum boeken met € 50,- korting per persoon. Restitutie van de reissom (met uitzondering van eventuele kosten van visa, vaccinaties en andere persoonlijke uitgaven) is natuurlijk ook mogelijk. Sommige reizen worden met een internationale groep uitgevoerd met Nederlanders, Belgen en Duitsers. In dit geval wordt dit aangegeven bij ‘groepsamenstelling’ onder de vertrekdata van de reis op de website. Vlucht verlengen/wijzigen Een wijziging van je vliegreis - uiteraard slechts mogelijk indien er plaats beschikbaar is op de datum van je keuze - kun je tot uiterlijk acht weken voor vertrek, schriftelijk of per e-mail aanvragen. Wij brengen per persoon, per bevestigde aanvraag, € 50,- kosten in rekening. Dit is exclusief eventuele meerkosten of afwijkende tarieven van luchtvaartmaatschappijen. Voor een exact overzicht van de kosten kun je vooraf contact met ons opnemen. Ter plaatse zorg je zelf voor de benodigde transfers van/naar het vliegveld. Heb je een vluchtverlenging aangevraagd, dan is wijzigen of omboeken van je reis niet mogelijk. Kort voor vertrek boeken Boek je binnen acht weken voor vertrek, dan moeten we je reservering eerst bij de desbetre ende luchtvaartmaatschappij aanvragen. De boeking is dan onder voorbehoud van beschikbare plaatsen in het vliegtuig. Voor een dergelijke aanvraag brengt Djoser geen extra kosten in rekening. Het komt regelmatig voor dat kort voor vertrek de tarieven van de vlucht hoger zijn. In dat geval worden de meerkosten, na overleg, wel doorberekend. 249 REISGEGEVENS Welke reis je ook kiest, bij Djoser boek je altijd voor een scher� �ijs! UNICEF Bij boeking vragen wij je om een donatie van € 3,- of € 5,- aan UNICEF te doen. Dit is uiteraard niet verplicht. Djoser verdubbelt je donatie; de opbrengst gaat dit jaar naar een onderwijsproject in Soedan. Reserveringskosten Bij Djoser betaal je € 25,- reserveringskosten per persoon, met een maximum van € 40,- per factuur. Factuur/boekingsbevestiging Na aanmelding ontvang je per e-mail je factuur. De factuur is tevens je boekingsbevestiging en eventueel je verzekeringspolis. Controleer de boeking, de namen en de eerste voorletter van de deelnemers nauwkeurig; deze dienen exact overeen te komen met de gegevens in het paspoort. Als deze gegevens afwijken, is de kans groot dat je niet wordt toegelaten op de vlucht. Djoser is niet aansprakelijk voor de gevolgen hiervan. Betaling De aanbetaling bedraagt 20 procent van de totale reissom, plus de volledige premie voor een eventuele annuleringsverzekering. Dit bedrag dient per ommegaande te worden betaald. Je kunt de aanbetaling online voldoen via je ‘Mijn Djoser’-pagina of met internetbankieren onder vermelding van je klantnummer. Het restant van de reissom betaal je uiterlijk acht weken voor vertrek. Boek je binnen 8 weken voor vertrek, dan betaal je de volledige reissom direct na boeking in één keer, bijvoorbeeld via iDEAL of internetbankieren. Belgische reizigers betalen gemakkelijk via Bancontact. Prijzen Djoser behoudt zich het recht voor om reissommen van elke willekeurige reis op elk gewenst moment aan te passen. De actuele verkoopprijzen staan op onze website gepubliceerd. Het kan dus voorkomen dat medereizigers een andere reissom hebben betaald. Prijzen verschillen naar gelang bezetting en tijdstip van boeking. Op geen enkel moment kan Djoser overgaan tot restitutie van het verschil in reissommen. Voor de reizen met vertrek in 2023 behouden wij ons het recht voor om routes en prijzen aan te passen en door te berekenen. De prijzen van reizen buiten de EU zijn op dit moment vrij van BTW. Indien de BTW-voorschriften worden gewijzigd, passen wij de prijzen aan. Dit geldt ook voor wijzigingen in luchthavenbelasting en vluchttoeslagen. Informatie voor vertrek Na je boekingsbevestiging/factuur informeren wij je over je reis via e-mail en je eigen webpagina op ‘Mijn Djoser’. Geef daarom altijd bij boeking een e-mailadres aan ons door en gebruik vervolgens je ‘Mijn Djoser’-pagina en de ‘Mijn Djoser’ app. Reisdocumenten en visa Op de website lees je, bij je bestemming, of je paspoort aan speci eke eisen moet voldoen en of een visum noodzakelijk is. Via je ‘Mijn Djoser’-pagina kun je de benodigde aanvraagformulieren uitprinten. Op verzoek sturen we je de eventuele formulieren per post. Soms is een groepsvisum vereist, wij brengen in dat geval de kosten bij boeking in rekening. Bij andere bestemmingen ben je zelf verantwoordelijk voor de visumaanvraag. Wil je die aanvraag door VisumCentrale/ CIBT laten afwikkelen, dan kun je dit, tot uiterlijk drie weken voor vertrek, bij je boeking aangeven. Je bent er altijd zelf voor verantwoordelijk dat je bij vertrek en tijdens de reis in het bezit bent van de benodigde documenten (zie hiervoor artikel 6 van de ANVR-boekingsvoorwaarden). Heb je niet de Nederlandse nationaliteit en/of paspoort, dan dien je zelf na te gaan of andere regels van toepassing zijn. Iets niet in orde? Laat de reisbegeleiding direct weten wanneer iets niet in orde is, zodat we een oplossing kunnen zoeken. Achteraf kunnen we een eventuele tegenvaller immers niet meer goedmaken. Wordt het probleem ter plaatse niet naar tevredenheid opgelost, neem dan altijd contact op met het Djoserkantoor in Leiden: in de reisvoorwaarden wordt bepaald dat indien een klacht niet tijdens de reis zo snel mogelijk bij de reisorganisator wordt gemeld, eventueel recht op schadevergoeding wordt beperkt of uitgesloten. Om dit te voorkomen kun je ons in een dergelijk geval bellen of een e-mail sturen naar klantenservice@djoser.nl. Annuleringsvoorwaarden De annuleringsvoorwaarden die Djoser, in overeenstemming met artikel 9, lid 2 van de ANVR-reisvoorwaarden hanteert, zijn als volgt: De reiziger heeft het recht de geboekte reis schriftelijk te annuleren. Per reiziger zijn hiervoor de volgende kosten verschuldigd: a) bij annulering tot 56 dagen voor vertrek: de aanbetaling (20 procent van de reissom); b) bij annulering van 56 tot 28 dagen voor vertrek: 50 procent van de reissom; c) bij annulering van 28 tot 14 dagen voor vertrek: 75 procent van de reissom; d) bij annulering vanaf 14 dagen voor vertrek: de volledige reissom. Een goede annuleringsverzekering dekt deze kosten in de meeste gevallen. Djoser werkt samen met Europeesche Verzekeringen. Meer informatie vind je op onze website en op pagina 250.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjM4MTk=