10
11
Djoser heeft al het vervoer in het land van
bestemming van tevoren geregeld. Meestal
beschikken we over een eigen vervoermiddel,
maar soms overbruggen we lange afstanden
met het vliegtuig of de (nacht)trein. Kijk
voor meer informatie en een foto-impressie
op
B i nn e n l and s e v l u c h t e n
Sommige afstanden leggen we per vliegtuig af. Zo
vliegen we comfortabel van Kathmandu terug naar
Delhi en van de Victoriawatervallen naar Johannesburg in plaats van
twee volle dagen in de bus of truck door te brengen. Ook in Maleisië
en grote landen als Argentinië, Brazilië en Australië maak je met
Djoser gebruik van binnenlandse vluchten. In de routetabel van je reis
lees je om welke trajecten het precies gaat.
E i g e n b u s
Over het algemeen trekken we met onze eigen bus van plaats naar
plaats. Zo kunnen we altijd stoppen bij een levendige markt of in een
authentiek dorpje om de benen te strekken en even rond te kijken.
Een land ervaar je tenslotte niet alleen door de raampjes van een bus.
We reizen met goede bussen, waar nodig voorzien van airconditioning/
verwarming. Kijk voor een impressie op onze website.
S a fa r i t r u c k
Voor de meeste kampeerreizen in Afrika zetten we speciaal voor dit
doel gebouwde safaritrucks in. Het zijn grote, degelijke trucks die
prima zijn opgewassen tegen de vaak onverharde wegen. Aan boord
hebben alle onderdelen van de kampeeruitrusting hun vaste plaats: de
ruime koepeltentjes, slaapmatjes en alle kookgerei plus eettafel en
stoelen. Zo kunnen we op alle mogelijke plaatsen picknicken of ons
safariverblijf inrichten, ook al is het ver van de bewoonde wereld.
Met Djoser zie je meer!
Van plaats naar plaats
M e t d e t r e i n
Op sommige reizen maken we gebruik van bijzondere
treinen. De opvallendste treinreis in het Djoserprogramma
is natuurlijk de reis per Transsiberië express. De hoogste
spoorlijn ter wereld, over de Tibetaanse hoogvlakte, is
opgenomen in de reis van Delhi naar Beijing. In Australië
reizen we dwars door het hart van de ruige ‘outback’ een
stuk met de Ghan, de trein die de noord- en zuidkust
verbindt.
In sommige landen is de nachttrein een comfortabele manier
om grote afstanden te overbruggen, bijvoorbeeld in China,
Thailand en Vietnam. Sommige treinritten zijn heerlijk
luxe, zoals in Egypte, waar je ’s avonds in de trein kunt
dineren en ’s ochtends een lekker ontbijt kunt nuttigen.
O p d e b oo t
Bij sommige reizen hóórt gewoon een boot. Neem de
Galapagoseilanden, de Sunda-eilanden in Indonesië,
het Surinaamse binnenland of de Okavangodelta in
Botswana. Waterwegen vormen hier de belangrijkste
of zelfs de enige verbindingsaders. Bij sommige
andere reizen, zoals in Egypte of India, verblijf je
één of enkele nachten op een boot.
Spectaculair
• de treinreis naar Machu Picchu in Peru
• een sledehondentocht in winters Finland of de
Verenigde Staten
• op een vlot de Dunajecrivier afzakken in Polen
• per korjaal tot diep in de binnenlanden van Suriname
• het hoogste treintraject ter wereld: over de Tibetaanse
hoogvlakte (de China/Tibetreis)
• op een kameel door de woestijn van India
Bij Djoser zie
je meer!
Ruw terrein
Terreinwagens met vierwielaandrijving zijn ideaal om woestijn en bergen
te bedwingen. Zo kunnen we de gebaande wegen links laten liggen en
echt in het gebied doordringen. In woestijngebieden is het vaak ook
mogelijk een stuk af te leggen op het schip van de woestijn: de kameel.
1,2-3,4-5,6-7,8-9,10-11 14-15,16-17,18-19,20-21,22-23,24-25,26-27,28-29,30-31,32-33,...