Veel gestelde vragen - Administratieve zaken

Veel gestelde vragen - Administratieve zaken

Hieronder staan de veel voorkomende vragen met betrekking tot administratieve zaken, zoals bijvoorbeeld je reservering, betaling en verzekeringen.

Wanneer kan ik het beste een reis boeken?

Wij raden aan niet lang te wachten met boeken omdat veel reizen, zeker in het hoogseizoen, snel vol zitten. Houd er tevens rekening mee dat ongeveer 6 weken voor vertrek de vlucht op aanvraag is. Je kunt dan nog wel boeken maar de reservering is onder voorbehoud van beschikbaarheid op de vlucht.

Hoe kan ik een reis boeken bij Djoser?

Er zijn verschillende manieren om je aan te melden voor een reis. Het makkelijkst boek je online via onze website. Je krijgt dan meteen een bevestiging. Mocht de uitgekozen reis al volgeboekt zijn, dan bieden we je meteen beschikbare alternatieven aan. Natuurlijk kun je ook bij ons langskomen in Leiden of Gent voor meer informatie. Je kan ook telefonisch contact opnemen op 071-5126400 (Leiden) of 09-2230069 (Gent).

Is het mogelijk om een reis om te boeken naar een andere reis of vertrekdatum?

Het is mogelijk je vertrekdatum of bestemming te wijzigen. Dit kan binnen 30 dagen na boeking, mits de huidige vertrekdatum minimaal vier maanden later is. Hiervoor brengen we € 50,- administratiekosten per persoon in rekening. Eventuele meerkosten worden - uiteraard na overleg - ook doorberekend. Heb je een vluchtwijziging aangevraagd, dan is omboeken niet mogelijk.

Kan ik ook alleen de rondreis boeken zonder de vluchten?

Het is mogelijk om de rondreis te boeken zonder de (internationale) vluchten, hier hebben we speciale prijzen voor. De prijs van dit zogenaamde landarrangement vind je op onze website, onder de landen informatie - praktische informatie - vervoer. Geef ons indien je elders je vluchten boekt ook altijd je eigen vluchtschema door. Het blijft in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij het beginpunt van de reis aanwezig te zijn.

Betaal ik extra als mijn vlucht op aanvraag is?

Bij boekingen vanaf ongeveer 6 weken voor vertrek dienen bij de meeste reizen de vluchten te worden aangevraagd bij de luchtvaartmaatschappij. Dit betekent dat je de reis nog kan boeken, maar de reservering onder voorbehoud is van beschikbaarheid op de vlucht. Djoser berekent geen kosten als een vlucht aangevraagd moet worden. Het kan zijn dat de luchtvaartmaatschappij een toeslag berekent.

Is het mogelijk om eerder te vertrekken of later terug te vliegen dan de groep?

Het is mogelijk om de datum van je heen- en/of terugvlucht te wijzigen. Je kunt dit tot 8 weken voor vertrek aan ons doorgeven. Wij zullen dan voor je kijken of er nog plaatsen beschikbaar zijn op de gewenste vlucht. Voor het wijzigen van de reisdatum brengen wij per persoon, per bevestigde aanvraag, € 50,- in rekening. Dit is exclusief eventuele meerkosten of afwijkende tarieven van luchtvaartmaatschappijen.

Bij een aantal bestemmingen kun je bij Djoser extra hotelovernachtingen boeken aan het begin of eind van je reis. In de landeninformatie op de website kun je zien of dat kan voor jouw bestemming en hoe het werkt. De prijs van de hotelovernachtingen vind je onder 'vertrekdata/prijs'. Je dient zelf ter plaatse te zorgen voor transfers.

 

Deel ik, als alleenreizende, altijd een kamer met iemand van hetzelfde geslacht?

Djoser deelt alleenreizenden alleen in met medereizigers van hetzelfde geslacht. Je wordt niet ingedeeld met iemand van het andere geslacht. Mocht het vanwege de groepssamenstelling zo uitkomen dat je in een eenpersoonskamer wordt ingedeeld, dan hoef je daarvoor niet extra te betalen. Wil je verzekerd zijn van een eigen kamer of tent, dan kunnen wij dat - indien beschikbaar - tegen een toeslag voor je regelen. Bij de diverse bestemmingen staat onder praktische informatie - accommodatie de hoogte van deze toeslag vermeld.

Ik reis alleen, dien ik hiervoor een toeslag betalen?

Wij berekenen geen extra toeslag voor alleenreizenden. Je wordt ingedeeld bij een andere alleenreizende uit de groep met hetzelfde geslacht. Mocht je door de indeling van de groep toch op een eenpersoonskamer ingedeeld worden, dan worden de extra kosten door Djoser betaald. Indien je verzekerd wilt zijn van een eenpersoonskamer dan kun je deze van te voren bij ons boeken. Hiervoor wordt wel een toeslag berekend. Deze toeslagen vind je op onze website, bij bestemmingen - praktische info - accommodatie.

Hoe zijn de betalingscondities van Djoser?

Na boeking ontvang je per email een bevestiging. Je dient het aanbetalingsbedrag per omgaande te voldoen, deze bedraagt 20% van de reissom, plus de volledige premie voor een eventuele annuleringsverzekering en de reserveringskosten.

De restbetaling moet 8 weken voor vertrek bij ons binnen zijn. Bij boekingen binnen 12 weken voor vertrek dien je het hele bedrag in een keer te voldoen. Boekingen korter dan drie weken voor vertrek dienen betaald te worden met een spoedbetaling of via iDeal, Bancontact of creditcard (Mastercard en Visa) middels je Mijn Djoser-pagina.
 

Is er meer informatie over de reizen beschikbaar dan de beschrijving in de brochure?

Naast de brochure vind je op onze website bij iedere reis praktische reisinformatie zoals het vluchtschema onder voorbehoud, informatie over hotels en vervoer en informatie over reisdocumenten en geldzaken. Daarnaast vind je van elke bestemming een uitgebreide dag-tot-dag-beschrijving.

Na boeking van een reis krijg je natuurlijk meer informatie over de reis en de bestemming. Deze ontvang je op gezette tijden via je Mijn Djoser pagina en per e-mail. Onze reiswinkel biedt daarnaast reisgidsen en kaarten aan.

Zijn de Djoser reizen geschikt voor kinderen?

Veel reizen zijn zeker geschikt om met kinderen te maken. Op verschillende reizen gaan met enige regelmaat kinderen mee, zelfs van heel jonge leeftijd. Veel bestemmingen zijn zonder meer geschikt voor gezinnen, maar op onze Familyreizen besteden we extra aandacht aan activiteiten voor de jongste deelnemers. Deze reizen zijn speciaal uitgezet voor ouders met kinderen in de leeftijd van 6 t/m 18 jaar, maar ook voor oudere kinderen is er genoeg te beleven; er is een ruime keuze uit verschillende landen. Kijk op Djoser Family voor meer informatie over onze familiereizen.

Is het mogelijk om zelf een eigen reis samen te stellen?

Djoser organiseert geen individuele reizen, maar voor groepen vanaf 10 personen kunnen wij wel een eigen reis samenstellen. Voor meer informatie verwijzen we je naar de website van onze op maat reizen. 

De groepsreizen zijn zo ingericht dat je ter plaatse veel vrijheid geniet. Alle belangrijke aspecten van de reis zoals vervoer en accommodatie zijn al voor je geregeld zodat je alleen nog maar hoeft te genieten van het land.

Kan ik verzekeringen via Djoser afsluiten?

Ja, dat is mogelijk. Wij werken samen met de Europeesche Verzekeringen. In onze brochure en op onze website vind je de verschillende mogelijkheden van onze reis- en annuleringsverzekeringen.

Indien je bij ons een verzekering afsluit worden de kosten hiervan direct berekend op je factuur. De polisvoorwaarden kun je bij ons opvragen.

In België werken we samen met Allianz. Contacteer Djoser in Gent hierover, want de prijzen en voorwaarden van de verzekeringen zijn anders in België dan in Nederland.

Wat gebeurt er als ik de reis moet annuleren?

Indien je door persoonlijke omstandigheden niet op reis kunt, dien je dit altijd schriftelijk bij ons te melden. Stuur een e-mail naar info@djoser.nl of een aangetekende brief naar Djoser. Je ontvangt dan van ons een annuleringsfactuur en eventueel de formulieren van de verzekeringsmaatschappij, indien je de annuleringsverzekering via Djoser geboekt hebt. Deze kun je gebruiken voor het claimen van de gemaakte kosten bij de verzekeringsmaatschappij.

De annuleringsvoorwaarden die Djoser, in overeenstemming met artikel 1, lid 4 van de ANVR-reisvoorwaarden hanteert, zijn als volgt:

De reiziger heeft het recht de geboekte reis per aangetekende brief te annuleren.
Per reiziger zijn hiervoor de volgende kosten verschuldigd:

a) bij annulering tot 56 dagen voor vertrek de aanbetaling (20% van de reissom);
b) bij annulering van 56 tot 28 dagen voor vertrek 50% van de reissom;
d) bij annulering van 28 tot 14 dagen voor vertrek 75% van de reissom;
e) bij annulering vanaf 14 dagen voor vertrek de volledige reissom

Een goede annuleringsverzekering dekt deze kosten in de meeste gevallen. Djoser werkt samen met Europeesche Verzekeringen. Meer informatie over wat precies gedekt is, vind je in de voorwaarden van de Europeesche verzekeringen. Stuur ons een mailtje op info@djoser.nl en we sturen je de voorwaarden graag even toe.

Heeft mijn kind een eigen paspoort nodig voor de reis?

Kinderen hebben een eigen paspoort nodig om te mogen reizen buiten Europa, ongeacht de leeftijd. Na boeking ontvang je van ons aanvullende informatie over de benodigde reisdocumenten. Het is aan te raden om ruim van te voren contact op te nemen met de desbetreffende ambassade voor de regels in deze.

Welke landen vallen voor de reisverzekering onder de Europadekking?

Behalve de geijkte Europese landen vallen ook de landen rond het Middellandse Zee gebied voor de verzekering onder Europa (Egypte, Libië, Marokko, Syrië, en heel Turkije; Jordanië valt onder de Werelddekking!!!). Onderstaande landen worden door Europeesche Verzekeringen ook tot Europa gerekend: Estland, Letland en Litouwen en IJsland.

Beschikt Djoser over een aansprakelijkheidsverzekering?

Alle ANVR-leden dienen in het bezit te zijn van een aansprakelijkheidsverzekering. Djoser heeft een verzekering die geheel voldoet aan de eisen die het ANVR hieraan stelt. Deze verzekering dekt de aansprakelijkheid van Djoser die voortvloeit uit de Wet op de Reisovereenkomst en uit de ANVR Reisvoorwaarden, binnen de grenzen van de polisvoorwaarden.

Is Djoser aangesloten bij het Calamiteitenfonds?

Djoser is aangesloten bij de stichting Calamiteitenfonds Reizen. Dit houdt in dat je als deelnemer aan een Djoserreis (een deel van) je reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een (door het fonds vastgestelde) calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren. Tevens krijg je de eventuele noodzakelijke meerkosten vergoed indien wij je, als gevolg van een dergelijke calamiteit, vervroegd moeten repatriëren. Op je factuur staat de consumentenbijdrage van € 2,50 die Djoser afdraagt aan het fonds.

Kan ik vanuit Brussel vliegen?

Alle reizen zijn inclusief vlucht vanuit Amsterdam. Indien u vanuit Brussel wenst te vertrekken kan dit met een afzonderlijk, individueel vliegtuigticket. Djoser in België kan u hierbij helpen en/of adviseren. Het blijft in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij het beginpunt van de reis aanwezig te zijn.

Terug naar boven