Family Vietnam - Juli

Djoser reisdagboek 8 juli
Vandaag zijn we aangekomen in Vietnam, en oh wat is het hier warm. Het was een lange reis met het vliegtuig en we moesten 2 keer overstappen . Een paar mensen hadden een andere route genomen. Ik weet nu nog niet veel van Vietnam of Ho Chi Minh City maar het is hier erg mooi. ‘s Avonds zijn we met zijn allen uit eten gegaan om elkaar beter te leren kennen dat was ook  gezellig . Ik heb erg zin in de rest van de reis met onze groep die gelukkig erg gezellig is.
Door: Coosje

Djoser reisdagboek 9 juli
Vandaag was de eerste echte dag. Vanochtend moesten we vroeg opstaan, dat was door de jetlag vrij moeilijk. We ontbeten in het hotel. Daarna moeste we om half 9 klaar staan voor de cyclo tocht. Het rijden door  de stad alleen al was leuk. Zoveel mooie parken en gekke winkeltjes om te zien. De eerste stop maakten we bij Jeanne D ‘Arc, een prachtig gebouw met een mooi beeld ter ere aan haar. Daar maakten we een groepsfoto en we kregen verse lychees van mr Thi onze Vietnamese gids. Daarna reden we door naar een Chinese tempel, het was een vrouwen tempel gebouwd ter ere van een water godin die de Chinese had beschermd tijdens zijn reis naar Vietnam. Hier kon je wierook branden en dan een wens doen. Het was een hele mooie tempel met mooie kleuren en beelden daarna liepen we door een medicijnstraat . Hier verkochten ze allerlei gekke dingen waar je beter van zou moeten worden. Vanuit daar reden we naar een grote overdekte markt. Propvol alles waar we drie kwartier rond mochten lopen. Toen moesten we echt lang rijden, maar omdat er zoveel  te zien was maakte dit niet echt uit. We gingen naar een nog grotere overdekte markt waar je kon kiezen of je meteen doorging naar het hotel of zelf rondlopen en wat eten. Het is nu middag en zo meteen  willen we gaan zwemmen

Djoser reisdagboek 10 juli
We vertrokken vanochtend om 8 uur dus moesten we best vroeg ons bed uit. Ik vind dat normaal niet leuk, maar toen ik wist dat we wat leuks gingen doen vond ik t al minder erg.
We gingen naar de Cu Chi tunnels, dat zijn ondergrondse tunnels die de Vietnamezen gebruikten in de oorlog tegen de Amerikanen. Eerst liepen we naar een soort van ingang van een van de tunnels daar mocht je in!  De ingang was een soort van gat dat echt super klein was ! Dat was omdat de Amerikanen gemiddeld groter en breder zijn dan de  Vietnamezen. Als er toch een Amerikaan door kwam hadden ze genoeg vallen om de man te doden. We liepen verder en daar was een emotieloze man die de vallen aan het showen was. Hij keek echt alsof hij nog steeds oorlog aan het voeren was tegen de Amerikanen. Eindelijk mochten we de tunnel in, het was een erg benauwde kleine warme gang. En ik ging er dan ook na 20 meter uit! Een aantal jongens zijn heel ver gegaan tot 200 meter of zo. Toen iedereen er weer uit was liepen we langzaam terug naar de bus. Toen we terug waren in Ho Chi Minh gingen we net als gisteren zwemmen in het locale zwembad aan de overkant. Daar keek iedereen wel heel raar op dat er blanke blonde mensen waren . Vanavond zijn we met z’n allen naar het waterpoppen theater geweest. Dat was leuk maar ik had me er heel  iets anders van voorgesteld. Het duurde ongeveer 45 minuten. Na het theater gingen we met z’n allen ergens eten. Dat was echt super gezellig. Op de terugweg gingen Laura en ik huppelen over straat en echt iedereen keek ons helemaal met een open mond na, haha dat was echt grappig. Vandaag was een gezellige dag
Xxxx Wijke

Djoser reisdagboek11 juli
Vandaag gingen we  om 8 uur naar Can Tho. Onderweg gingen we stoppen bij  een haventje waar we met een bootje gingen varen. Op dat eiland gingen we in een ander bootje door een rivier naar een bijen/slangen boerderij  waar je een slang om je nek mocht. Zelf vond ik dat echt heel eng, maar ik heb het wel gedaan! Daarna gingen we een soort fruit eten terwijl er ondertussen werd gezongen door een aantal Vietnamese meisjes. Vanaf daar zijn we met een paardenkar naar een kokos snoepjes fabriek gegaan. Daar lieten ze zien hoe die snoepjes werden gemaakt, toen we daar klaar waren gingen we met een boot weer terug naar het vasteland. Om weer verder te gaan met de bus naar Can Tho. Toen we daar aan kwamen zijn we gaan douchen en eten
Xxxxx Wijke

Djoser reisdagboek  12 juli
Vandaag gingen we heel vroeg opstaan om naar een drijvende markt te gaan. Dat was heel anders dan ik dacht. Ik dacht dat het allemaal lange dunne  bootjes waren met oude vrouwtjes die dan tussen het fruit zaten en dat ze een beetje lang de kant zaten zodat je langs alle bootjes kwam maar het was een grote chaos!!! Alle bootjes lagen door elkaar en hadden een motor. En er zaten vooral oude mannetjes in. Na de markt zijn we weer terug in de bus gaan zitten om weer terug te rijden naar Ho Chi Minh.  Daar zijn we weer met z’n allen gaan zwemmen in het zwembad tegenover het hotel. Vanavond zijn we met een klein groepje gaan eten in hetzelfde restaurant als de eerste avond.
Xxx Wijke

Djoser reisdagboek 13 juli
Vandaag was een lange maar gezellige dag in de bus………..
Xxxxxx Wijke

Djoser reisdagboek 14 juli
In de ochtend werden we opgehaald voor een boottocht om te gaan snorkelen bij een eilandje voor de kust van Nha Trang. Het snorkelen vond ik  hartstikke leuk, alleen toen we weer op de boot gingen werden mr Thi en  ik zeeziek en er waren meer die niet lekker waren. Ik heb ook 2 keer gekotst maar toen we weer aan wal waren ging het beter. We gingen daarna in een halve fruitmand varen Coosje, Wijke, Laura en ik
Groetjesssss Sigrid

Djoser reisdagboek  15 juli
We zijn naar een tempel geweest dat was mooi daarna zijn we naar een witte Boeddha gegaan die waren heel groot eentje lag en de andere zat,de gene die zat was ter ere van een boeddhist die zich zelf in de brand had gestoken voor zijn geloof omdat je in die tijd geen boeddhist mocht zijn! Daarna zijn we op het strand gaan lunchen. In de zee lagen een soort springkussens en daar zijn Coosje,Jan,Douwe,Laura,Jasper,Wijke,Jurgen,Floris en ik opgegaan! Het was superleuk.
Groetjessssssss Sigrid

Djoser reisdagboek 16 juli
Zaterdagochtend moesten we om 10 uur verzamelen, om naar het vliegveld te gaan. Op het vliegveld hebben we afscheid genomen van mr. Thi, wat ik erg jammer vond  Het vliegtuig vertrok om half 1, het was een klein vliegtuig, na één uur kwamen we aan op het vliegveld, waar onze nieuwe gids, Hung, ons stond op te wachten. Daarna zijn we met de bus naar Hoi An, we zijn meteen gaan zwemmen, er is een heel lekker zwembad en we zitten naast de zee, jammer genoeg hadden een paar mensen nog geen kamer, gelukkig was er nog een bungalow voor Coosje,Jan,Douwe,Zita en Pieter. Voor Tjerk, Cas Flemming, Irma en Dan was er nog een kamer in het resort naast ons. Verder hebben we het stadje verkend en s ’avonds zijn we met zijn alle uit eten gegaan dat was gezellig en lekker.
Laura

Djoser reisdagboek 17 juli
We gingen een fietstocht maken door dorpjes heen. Het was erg warm maar gelukkig gingen we even stoppen om wat te drinken. Daarvoor zijn we gestopt bij een veerpontje. We zijn toen weer teruggefietst naar Hoi An. Een paar mensen zijn vanaf daar naar het hotel gefietst, de rest ging naar een zijdefabriekje. Hier kon je zien hoe zijde wordt gemaakt. Daarna gingen we naar een oud huis en een Japanse brug. Daarna ben ik gaan shoppen om 2 uur moesten we weer verzamelen bij het zijdefabriekje We zijn toen met z’n allen naar het hotel gefietst.  Dit was niet leuk omdat het erg warm was en de helft van de groep weg was,weer bij het hotel zijn we gaan zwemmen. s’ Avonds hebben we weer in het stadje gegeten.
Laura.
Ps, ik mis mr Thi

Djoser reisdagboek 18 juli
Vandaag hebben we een echte chill -dag gehad. Geen rondleidingen en (gelukkig) geen gids. Vanochtend gingen de meeste van ons, naar de stad op een paar na,want die waren ziek, ’s Middags ging ik zwemmen en de rest van de kinderen ook, om 4 uur lekker gevolleybald en het was superleuk
Floris

Djoser reisdagboek 19 juli
Gisteren hadden we weer een reisdag. Na ongeveer 16 minuten reizen kwamen we bij de marmeren bergen 1 ding was mij wel duidelijk, in de stad bij de marmeren bergen werden meer Boeddha’s aangeboden dan verkocht. Toen we de berg opgingen naar de tempel ( of zo iets) leek het net een Tibetaanse tempel, uit de films Toen we boven waren begon de rondleiding met onze nieuwe gids miss Chi. Nadat we klaar waren met het bezoeken van de pagodes gingen we weer de bus in. Na een tijdje rijden kwamen we bij een museum over de champeople. Daarna reden we verder naar onze bestemming

Djosers reisdagboek……… woensdag 20 juli
Vandaag in Hue vroeg opstaan voor het bezoek aan het mausoleum ( de graftombe van de koning van Vietnam). Daar heeft miss Chi ons door rondgeleid. Vervolgens zijn we met de bus naar een Vietnamese boot gegaan. Op de boot gestapt naar een  pagode gegaan in Hue. We zijn op een originele Vietnamese boot over de parfumrivier gevaren. In de middag hadden we vrij. Ik ben met m’n 2 broers gaan zwemmen en even een uurtje uitgerust. In de tussentijd zijn wat mensen van de groep naar de citadel geweest en daar had Menno ook nog op een olifant gereden. Ik ben zelf niet naar de citadel geweest, maar ik heb gehoord van mensen die wel naar de citadel geweest zijn. En nu heb ik die avond heel lekker gegeten in een restaurantje , Gr Cas

En we vervolgen het dagboek op donderdag 21 juli
Vandaag stond er een scooterrit rit met de bus naar Hanoi op het programma Tjerk vervolgt het verslag.
Vandaag zijn we vroeg opgestaan om op een brommer te stappen. Dat was super alleen ik vond het vervelend om een Vietnamees vast te houden.net zoals Wijke maar die ging niet mee. Maar dat was heel leuk omdat er een lekker windje was op die brommer, maar wat jammer was is dat ik niet vooraan zat, want dan kan je zeggen: Ik ben lekker sneller en dat was leuk. En daarna gingen anderen zwemmen en daarna gingen we naar een restaurant en lekker hartenjagen, en daarna ging ik naar bed, en toen was de dag voorbij,
Groetjes Tjerk

Vrijdag 22 juli
Kort voor de cyclotour in Hanoi naast het waterpoppentheater op het terras van Helios we doen een interview met Flemming:

Vr: Flem wat vind je tot nu toe het leukste in Vietnam
F; het waterpretpark man,
Cas nee de scootertocht door Hue
Vr: flem wat is er zojuist gebeurd
F; we zijn genaaid door een taxi we moesten 100.000 dong betalen voor een taxi van ho chi minh naar hier
VR: wat had jij dan max willen betalen
F; 50.000 max!!
Vr: en wat is het stomste wat we hier in vietnam hebben gedaan
F: waterpoppentheater
Vr: en waar verheugen we ons terug op
F: Tja dat resort natuurlijk zwemmen en hopen dat er nog een waterpretpark is.

En nu de cyclo in!

Djoser reisdagboek 23 juli
We zijn naar de paalwoning geweest. We moesten 4 uur in de bus zitten. Bij de paalwoning moesten de kinderen gescheiden van de ouders. Om 3 uur ongeveer zijn we door de rijstvelden gaan wandelen. ‘s Avonds was er nog een dans van een uur we hebben heel lekker ontbeten en toen gingen we terug weer 4 uur in de bus.
Menno

Woensdag 27 juli
Vandaag konden we eindelijk een keer uitslapen. Het ochtend eten was lekker we hebben de rest van de ochtend niks gedaan. In de middag zijn we eerst naar een ieniemienie pretpark geweest. Daar zijn we met de kinderen in de botsautootjes geweest en in het spookhuis we hebben ook aapjes en alligators kunstjes zien doen in een of ander gebouw dar de crokodie club heette. Nu gaan we eten en daar zwemmen.