Familiereis zoeken

  • Brochure Family aanvragen
  • Actie - Nieuwsbrief Junior

Vragen: Administratieve zaken

Hieronder staan de veel voorkomende vragen met betrekking tot administratieve zaken.

Wanneer kan ik het beste een reis boeken?

Wij raden aan niet lang te wachten met boeken omdat veel reizen, zeker in het hoogseizoen, snel vol zitten. Houd er tevens rekening mee dat ongeveer vanaf 6 weken voor vertrek de vlucht op aanvraag is. Je kunt dan nog wel boeken maar de reservering is onder voorbehoud van beschikbaarheid op de vlucht.

Hoe kan ik een reis boeken bij Djoser?

Er zijn verschillende manieren om je aan te melden voor een reis. Op deze website kun je zien op welke reizen er nog plaatsen beschikbaar zijn. Het makkelijkste boek je online via deze website onder de knop ‘reis boeken’. Je ontvangt meteen een bevestiging per e-mail en bent zeker van je plaats op de reis van je keuze. Mocht de uitgekozen reis al volgeboekt zijn, dan bieden we je meteen beschikbare alternatieven aan. Indien je niet over internet beschikt, neem dan telefonisch contact op met ons 071-5126400 of kom langs in Leiden. Tijdens onze informatiedagen is het ook mogelijk een reis te boeken.

Is het mogelijk om een reis om te boeken naar een andere reis of vertrekdatum?

Het is mogelijk je vertrekdatum of bestemming te wijzigen. Dit kan binnen 30 dagen na boeking, mits de huidige vertrekdatum minimaal vier maanden later is. Hiervoor brengen we € 50,- administratiekosten per persoon in rekening. Eventuele meerkosten worden - uiteraard na overleg - ook doorberekend. Heb je een vluchtwijziging aangevraagd, dan is omboeken niet mogelijk.

Kan ik ook alleen de rondreis boeken zonder de vluchten?

Voor de meeste reizen is het mogelijk de rondreis te boeken zonder de (internationale) vluchten. Hier hebben we speciale prijzen voor; de zogenaamde landarrangementen. De prijs hiervan vind je op deze website, onder de landen informatie – praktische informatie – vervoer. Geef ons indien je elders je vluchten boekt ook altijd je eigen vluchtschema door.

Het blijft in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij het beginpunt van de reis aanwezig te zijn.

Betaal ik extra als mijn vlucht op aanvraag is?

Bij boekingen vanaf ongeveer 6 weken voor vertrek dienen bij de meeste reizen de vluchten te worden aangevraagd bij de luchtvaartmaatschappij. Dit betekent dat je de reis nog kan boeken, maar de reservering onder voorbehoud is van beschikbaarheid op de vlucht.
Djoser berekent geen kosten als een vlucht aangevraagd moet worden. Het kan zijn dat de luchtvaartmaatschappij een toeslag berekent.

Is het mogelijk om eerder te vertrekken of later terug te vliegen dan de groep?

Het is mogelijk om de datum van je heen- en/of terugvlucht te wijzigen. Je kunt dit tot 8 weken voor vertrek aan ons doorgeven. Wij zullen dan voor je kijken of er nog plaatsen beschikbaar zijn op de gewenste vlucht. Voor het wijzigen van de reisdatum brengen wij per persoon, per bevestigde aanvraag, € 50,- in rekening. Dit is exclusief eventuele meerkosten of afwijkende tarieven van luchtvaartmaatschappijen.

Bij een aantal bestemmingen kun je bij Djoser extra hotelovernachtingen boeken aan het begin of eind van je reis. In de landeninformatie op de website kun je zien of dat kan voor jouw bestemming en hoe het werkt. De prijs van de hotelovernachtingen vind je onder 'vertrekdata/prijs'. Je dient zelf ter plaatse te zorgen voor transfers.

Hoe is de kamerindeling geregeld?

Reis je met z’n tweeën of drieën, dan deel je een kamer. Met vier of vijf personen krijg je, indien mogelijk, twee aangrenzende kamers.

Hoe zijn de betalingscondities van Djoser?

Na boeking ontvang je per email een bevestiging. Je dient het aanbetalingsbedrag per omgaande te voldoen, deze bedraagt 20% van de reissom, plus de volledige premie voor een eventuele annuleringsverzekering en de reserveringskosten.

De restbetaling moet 8 weken voor vertrek bij ons binnen zijn. Bij boekingen binnen 12 weken voor vertrek dien je het hele bedrag in een keer te voldoen. Boekingen korter dan drie weken voor vertrek dienen betaald te worden met een spoedbetaling of via iDeal, Bancontact of creditcard (Mastercard en Visa) middels je Mijn Djoser-pagina.

Is er meer informatie over de reizen beschikbaar dan de beschrijving in de brochure?

Naast de brochure hebben we van alle bestemmingen uitgebreide reisinformatie. Hierin vind je extra informatie over de landen die je bezoekt, zoals praktische informatie en een uigebreide beschrijving van de reisroute. Deze informatie kun je downloaden via onze website bij de betreffende bestemming onder de knop ‘print reisinfo’ of telefonisch bij ons opvragen.
Deze informatie wordt je niet automatisch na boeking toegestuurd.

Na boeking van een reis krijg je natuurlijk meer informatie thuisgestuurd over de reis en de bestemming. Onze reiswinkel biedt daarnaast reisgidsen en kaarten aan.

Kan ik verzekeringen via Djoser afsluiten?

Ja, dat is mogelijk. Wij werken samen met Europeesche Verzekeringen. In onze brochure en op deze website vind je de verschillende mogelijkheden van onze reis- en annuleringsverzekeringen. Indien je bij ons een verzekering afsluit worden de kosten hiervan direct berekend op je factuur. De polisvoorwaarden kun je bij ons opvragen.

Wat gebeurt er als ik de reis moet annuleren?

Indien je door persoonlijke omstandigheden niet op reis kunt, dien je dit altijd schriftelijk bij ons te melden. Stuur een email naar info@djoser.nl en vervolgens per  aangetekende brief naar Djoser. Je ontvangt dan van ons een annuleringsfactuur en de formulieren van de verzekeringsmaatschappij. Deze kun je gebruiken voor het claimen van de gemaakte kosten bij de verzekeringsmaatschappij.
 
De annuleringsvoorwaarden die Djoser, in overeenstemming met artikel 1, lid 4 van de ANVR-reisvoorwaarden hanteert, zijn als volgt:

De reiziger heeft het recht de geboekte reis per aangetekende brief te annuleren.
Per reiziger zijn hiervoor de volgende kosten verschuldigd:
a) bij annulering tot 56 dagen voor vertrek de aanbetaling (20% van de reissom);
b) bij annulering van 56 tot 42 dagen voor vertrek 30% van de reissom;
c) bij annulering van 42 tot 28 dagen voor vertrek 40% van de reissom;
d) bij annulering van 28 tot 14 dagen voor vertrek 60% van de reissom;
e) bij annulering van 14 tot 7 dagen voor vertrek 90% van de reissom;
f) bij annulering vanaf 7 dagen voor vertrek de volledige reissom.
Een goede annuleringsverzekering dekt deze kosten in de meeste gevallen. Djoser werkt samen met Europeesche Verzekeringen. Meer informatie over wat precies gedekt is, vind je op deze website onder ‘Verzekeringen’.

Welke landen vallen voor de reisverzekering onder de Europadekking?

Behalve de geijkte Europese landen vallen ook de landen rond het Middellandse Zee gebied voor de verzekering onder Europa: Egypte, Marokko en heel Turkije. Jordanië valt echter onder de Werelddekking.

Beschikt Djoser over een Aansprakelijkheidsverzekering?

Alle ANVR-leden dienen in het bezit te zijn van een dergelijke verzekering. Djoser heeft een verzekering die geheel voldoet aan de eisen die het ANVR hieraan stelt. Deze verzekering dekt de aansprakelijkheid van Djoser die voortvloeiend uit de Wet op de Reisovereenkomst en uit de ANVR Reisvoorwaarden, binnen de grenzen van de polisvoorwaarden.

Go to top